Fõoldal  
BEMUTATKOZÁS ÓRA TÍPUSOK EDZŐK ÓRAREND ÁRAK GALÉRIA KAPCSOLAT
 

>

  B40 FITNESS CLUB
 
> BEJELENTKEZÉS
 
E-mail cím:
Jelszó:
 
Jegyezz meg! Belépés
 

>

  Jelszó emlékeztető
Létszám edzőteremben
3 fő






HÁZIREND
Alakformálás

Az óra anyaga magába foglalja azokat az erő-, és állóképességet fejlesztő gyakorlatokat, melyekkel a teljes test átmozgatása valósítható meg. Az óra 10-15 perces intenzív bemelegítéssel indul, majd nyújtással előkészítjük a foglalkoztatásra kerülő izomcsoportokat. Ezután következik 35-40 percben az egész testre kiterjedően, a nagy izomcsoportok foglalkoztatásával a fejlesztő program. A gyakorlatok végrehajtásához használunk segédeszközöket, kézi súlyzót, gumikötelet, fit ball-t, soft ball-t, step padot, tube-ot, lábsúlyt. Az eszközhasználat az edzők személyiségétől és a vendégek edzettségétől függően változnak. Az alakformáló gyakorlatokat különböző kiinduló helyzetekből hajtjuk végre, izomcsoportonként 2-3 gyakorlat végrehajtásával.
Kezdő avagy koreografált órát nem kedvelőknek ajánlott.
 
Edzők:

L. Lilla,
 
 
Cross training (köredzés)

A cross training egy olyan edzésmódszer, melyben több sportág mozgásanyagát felhasználva a lehető legtöbb kondicionálás képességet fejlesztjük egyszerre, illetve felváltva. Ezen képességek a következők: erő, gyorsaság, koordináció, állóképesség, hajlékonyság. Cél a minél hatékonyabb és változatosabb edzés, valamint új mozgásformák megtanulása, alkalmazása.
Mivel a tréningek összetettségben, terjedelemben és nehézségben különbözőek, ezért minden ember számára alkalmazható. Szabadidő sportolótól az élsportolóig mindenki megtalálhatja a számára legmegfelelőbb edzésmódszert.
Az aerobik ebből az órából kimarad, tehát már a bemelegítés sem az aerobik alaplépéseire épül. Fiúk és lányok csoportos órája ez!
 
Edzők:

 
 
CrossFit

A CrossFit alapvetően egy nagy intenzitású, funkcionális edzésmódszer, amelyre jellemző, hogy nagyon nagy eszköz- és gyakorlat-készlettel dolgozik, amelyet állandóan variál. A célja, hogy egyidőben teremtse meg az összes fizikai képesség egy jó szintjét.
 
Edzők:

Marcsi,
 
 
Dinamikus Hatha Jóga

A jóga-család élénkebb, atletikusabb változata, amely az erősítésre és a rugalmasságra fókuszál. A dinamikus jóga gyakorlatai tökéletesen alkalmasak a gerinc karbantartására, tornájára, a rossz tartásból, ülőmunkából adódó hát- és derékproblémák megszüntetésére. Aki a klasszikus (hatha) jógát kedveli, ezen az órán is jól fogja magát érezni, hiszen minden gyakorlat (ászana) ismerős lesz, a klasszikus elemeket csupán kiegészítjük, azokat összekötjük vagy akár egész gyakorlatsort is felépítünk belőlük. Tehát a jóga fantasztikus alapgyakorlataival egy viszonylag dinamikusabb, folyamatosabb mozgásanyagot állítunk össze.
Ez az óra igazi kihívást jelent fizikai értelemben, mentálisan viszont tökéletesen ellazít, relaxál. Szinte újjászületve távozik a vendég.
 
Edzők:

Szabolcs,
 
 
Dupla step

2 step lépcsőn végzett kondíció- és mozgáskoordináció-fejlesztő gyakorlatok. Azok számára ajánlott, akik szeretik a kombinált, érdekes lépéseket az órán. Az óra első fele könnyű, rövid koreográfiát tartalmazó, állóképességi aerobikóra a 2 step lépcső használatával. Az órán a pulzus végig a zsírégető tartományban mozog. Az egyik legideálisabb cárdioedzés. Folyamatos ízületkímélő lépések, rövid egyszerű koreográfia építéssel, amely igen kemény állóképességi munka, valamint erőteljesen megdolgozza a comb- és a farizmokat. A koreográfia minden órán más, betanítása az óra menetének része, így mindenki számára követhető. Megdolgoztatja az embert mind szellemileg, mind pedig fizikailag. Azok számára ajánlott, akik szeretik a nagy hajtást, bírják a kemény edzésmunkát, és a test formálása mellett az állóképességük növelése is célként lebeg .
 
Edzők:

 
 
Funkcionális köredzés

A köredzés alapjaiban egymást váltó munkaállomásokat, köztük pihenőidővel történő edzést jelent. A funkcionális köredzésben főleg a természetes mozgásmintákat megerősítő, gyakoroltató, korrigáló mozdulatok kerülnek elő, különböző eszközök támogatásával. Mivel a legnagyobb kihívás mégis a saját testünk, súlyunk szabályos mozgatása, ezért kifejezetten nem szerepelnek súlyemelések. Inkább a pörgés, a tempó, a kitartás jellemzi az órát. Az intervallumok adottak, az intenzitás minden esetben rád szabható. Saját edzettséghez mérten magas intenzitású, nemtől és kortól függetlenül állóképességet fejlesztő edzésre invitállak.
 
Edzők:

S. Lilla,
 
 
Pilates

A Pilates a keleti és nyugati mozgástudomány ötvözete, a test és a lélek harmóniája, menedék a testnek és a léleknek. A mozdulatok mentesek ugrálástól, erőltetett, kicsavarodott testhelyzetektől, rendszeres végzésükkel egyensúlyba kerülhetünk önmagunkkal. A mélyebb izmok megmozgatását szolgálja, nyújtógyakorlataival tartalmazza a jóga elemeit, óriási szerepe van a megelőzésben, az izmok rugalmasságának megőrzésében. Kiváló a narancsbőr ellen is. Az apró, mégis intenzív mozdulatok az izmokat belülről kifelé haladva dolgoztatják meg. Bár egy időben több dologra kell összpontosítani (pl. helyes légzéstechnika, vállak ellazítása, hasi izmok megfeszítése), gyorsan elsajátítható és hosszútávon kifizetődő. Joseph Pilates mondta: „A légzés a legelső dolog , amit teszünk az életünkben és a legutolsó is. E kettő között tanuljunk meg helyesen lélegezni!” Ezzel a módszerrel, az összpontosításnak köszönhetően felismerhetjük testünk visszajelzéseit és elsajátíthatjuk a szelíd mozgás alapjait. Megtapasztalhatjuk a szabadságot és harmóniát, segít visszatalálni önmagunkhoz. Megfigyelhető a Pilates meditatív hatása is, ezért csodás közérzetet eredményez. Segítségével nő a teherbírásunk, tudjuk kezelni a stresszt, ugyanakkor kiváló gyógyír a hát-és derékfájásban szenvedőknek. Végezetül az alakformálásban is kiemelkedő, hiszen hatására szépen ívelt lesz a derék, a has laposabbá, a test méltóságteljesebbé válik. Kezdők hatszor, haladók 10-14-szer is végezhetik az egyes gyakorlatokat. Engedd meg magadnak, hogy minden boldog pillanatot élvezz az életben! Igazi testi-lelki csemege!* Váljék Neked is egészségedre!

*A Body ’n’ Soul Wellness Academy Pilates oktatói tanfolyam I. szint c. tananyaga alapján.
 
Edzők:

Tímea,
 
 
Stretching

A stretching gyakorlatsor segít az izmok rugalmasságának helyreállításában, fejlesztésében, illetve megőrzésében. Hozzájárul a fáradt és megterhelt izomzat gyorsabb regenerációjához. Rendkívül kedvező pszichikai és élettani hatása van. A megnyújtott izom nagyobb erőkifejtésre képes, mint a megrövidült izom. Kortól és nemtől függetlenül űzhető óratípus.

A stretching hatásai:

- rugalmasan tartja az izmokat, az inakat és a kötőszövetet
- javítja a légzéstechnikát
- segít az ízületi mozgáshatár megtartásában vagy növelésében
- fejleszti az izmok feletti kontrollt
- a rugalmas izomzat jobban terhelhető, nagyobb erőkifejtésre képes
- segít megőrizni a helyes testtartást
- véd a húzódásoktól, sérülésektől
- ellazítja és regenerálja a testet
- kedvező pszichikai hatást vált ki, csökkenti az egyén belső feszültségét
- a figyelmet az izomzat tónusának csökkentésére irányítja, így közvetve relaxálni tanít
 
Edzők:

 
 
Személyi edzés

Személyi edző segítségének igénybevételét ajánljuk mindazoknak, akik nem rendelkeznek megfelelő gyakorlattal és konditermi gépek használatának az ismeretével. Ha csak egy edzésterv elkészítése erejéig is, de érdemes legalább 2-3 alkalmat venni személyi edzőtől, hogy elkerüljük a jövőbeni sérüléseket, amik hosszútávon is jelentkezhetnek a nem megfelelő gyakorlat kivitelezése és a testtudat hiány miatt. (Gyakran azt tapasztaljuk, hogy sokan elmennek az edzőterembe és csinálnak valamit, amit már láttak valahol, de igazából nincsenek tisztában azzal, hogy miért is végzik azokat a gyakorlatokat, hogyan kell a gyakorlatokat helyesen végezni.)

Javasoljuk a személyi edzést kezdőknek, vagy olyanoknak is, akik eddig edzettek, de nem értek el eredményt, akik fogyni, erősödni vagy formásodni szeretnének. Különösen javasoljuk azoknak is, akiknek valamilyen mozgásszervi problémájuk van, egy sportsérülés után rehabilitációból térnek vissza edzeni vagy esetleg a személyi edző segítségével szeretnék végezni a rehabilitációt.
 
Edzők:

Bence, Feri, Heni, S. Lilla,
 
 
TRX muscle

Napjaink legkedveltebb tréningje! A TRX eszközös óra, amelynek jelmondata, hogy építs szálkás izomzatot! Nos, ezen az órán éppen ezen leszünk. Saját testtömeggel végzett TRX gyakorlatokkal és néha egy kis külső ellenállással dolgoztatjuk meg az egész testet, végtagokat és a törzset is. Az izom építéséhez, formálásához elengedhetetlen, hogy szabályosan, kontrolláltan végezzük a feladatokat. Ezen az órán ez lesz a mottó. Mindenki meg fogja találni a neki megfelelő kihívást a gyakorlatokban, miközben formálódik a kar, váll, has, hát, comb és fenék. Népszerűségi faktor ennél az óratípusnál égetően nagy! Fiúk-lányok, edzésre fel!
 
Edzők:

Marcsi,
 
 
Tartásjavító edzés

Korunk társadalmának mozgása sajnos láthatóan romlik. Köszönhető ez a beszűkült mozgásterünknek, hisz ha belegondolunk napjaink nagy részét egy irodában a monitor előtt töltjük vagy esetleg teljes munkaidőben álló munkát végezve. Ennek nem meglepő következménye a hanyag testtartás (előreesett váll, görnyedt hát), gyakori fejfájás, fáradékonyság, ingerlékenység. Ha változtatni szeretnél, akkor ezen tudunk segíteni. Hiszen minden mozgásszervi elváltozás rehabilitációjának alapja a mozgás. Elsősorban vissza kell szereznünk azt a képességünk, mellyel saját testsúlyunkat tudjuk mozgatni. Az edzéseken bemutatott és gyakorolt mozgásrendszernek köszönhetően ezt nagy örömmel kaphatod vissza. A tartásjavító edzéssel célom, hogy visszanyerd mobilitásod, ezt alapvető mozgásminták elsajátításával fogjuk elérni közösen!
 
Edzők:

Bence,

B40 Fitness © 2013 Minden jog fenntartva. Adatvédelem